Peelar läpparna!

Sitter här med nyfärgat hår och peelar läpparna!
Lägger in detta igen!

Har du torra, fnasiga läppar? Här är ett tips som får dom snygga, till både tjejer och killar!

1.Smörj på en fet salva, (tex. idomin)på läpparna och gnugga in i ca 30 sekunder,
det ska finnas lite kvar så att saltet fassnar.
2.Ta lite salt och ta på läpparna, fortsätt att gnugga för det peelar bort död hud.
3.Ta ett fuktigt papper och ta bort allt.
4.Lägg på valfritt läppglans eller läppstift.
5.Klart, För mig funkade det, dom blev mjuka och fina!



Onsdagens look!

Okej imorse var jag riktigt stressad och hittade verkligen inget att
ha på mig så slängde bara på mig något och
det blev en glansig mörkblå jacka och halsduk från gina!


Lucia on 2onhand!

Vi lussade som sagt på second hand förut.
Vi var ju inte så många men det gick bra endå!
Ingen ville vara med på något kort så det blev bara ett ofrivilligt haha..


091209

Hellu!
Har haft en slapp dag med konfa och lucia övningar!
Har börjat sticka på en rund halsduk i mjukt rosa garn, får väl se när den blir klar,
den är bara 10 cm nu och den ska va 150cm typ!

Lussa på secondhand

Är med Linnea och Victoria och ska snart till sista gången för detta året på konfan.
Förövrigt så ska vi till Second Hand i kungälv och lussa på deras personalfest senare i kväll.
Kameran är med så det är inte helt omöjlgt att det kommer upp lite bilder senare!!

091207

Har precis duschat, ska färga mina ögonfransar nu och samtidigt göra HKK!
Imorgon har vi friluftsdag och jag ska till Boråsbadet, hoppas det blir kul :)


Måndagens look!

Nu ska jag cykla ner till kungälv och ta bussen.
Idag har jag på mig en Jacka från JC, Jeansleggings från jeanswear och halsband från glitter!




Hur klipper jag ut mina bilder?

En av frågorna i frågeinlägget var hur jag klipper ut mina bilder.
Jag använder mig av photofilter som är ett gratis program.
Jag har tagit mina bilder mot en en färgat vägg, då är det lättast att klippa ut.
Sen använder man den markerade verktyget på bilden och klickar på bakrunden, sen delete.
Resten zoomar jag in och målar med penseln och klart :)


Programmet finns att ladda hem HÄR :)

Lussekatter!

Bakat Lussekatter med mamma, mys! :)
varför heter det lussekatter egentligen? haha typ Lussekatter, det liknar inga katter iallafall... ;)
Men goda blev dom! Nu ska jag ta mig ut och träna.




Look of Sunday!

Fick inte till någon bra bild men endå :)
Stickad polo - Nikado
Halsband - Glitter
Jeans - Lee
Stövlar - Skopunkten


Har du torra läppar?, Här har du ett tips som får dom snygga.

Jag har ett tips som jag läste någon stans!

1.Smörj på en fet salva, (tex. idomin)på läpparna och gnugga in i ca 30 sekunder,
det ska finnas lite kvar så att saltet fassnar.
2.Ta lite salt och ta på läpparna, fortsätt att gnugga för det peelar bort död hud.
3.Ta ett fuktigt papper och ta bort allt.
4.Lägg på valfritt läppglans eller läppstift.
5.Klart! För mig funkade det iallafall men man får göra det ca varannan dag :)

♥Kommentera här

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn? :)
♥ Kom ihåg mig?

♥ Din mail adress: (publiceras ej)

♥ Blogg/Hemsida:

♥ Kommentera mera!

Trackback
RSS 2.0