Mjukisbyxor blir till trend?


Hittade en artikel om att Alexander Wang, Rag and Bone och Yigal Azrouë använde mjukisbrallor i sin senaste kollektion.

HISS ELLER DISS?

Jag går bara i mjukisbyxor när jag verkligen inte orkar
ta på mig jeans eller tights och vill vara slapp, men en trend?

Så här stod det.
Grattis alla mysbralls-älskare, den klassiska, gråmelerade mjukisbrallan är faktiskt en av vårens hetaste byxtrend. Trenden syntes hos bland annat hos Alexander Wang, Rag and Bone och Yigal Azrouë, då i både herr- och damkollektioner. Men hur bär man trenden? GLAMOURs modeassistent och bloggare Billie Josefsson guidar dig till trenden ...

Mjukisbrallan är tillbaka, bland annat hos Alexander Wang, tummen upp, eller ner?

– Både upp och ner. Upp för att det är så skönt, och för att det faktiskt går att göra snyggt. Tummen ner för att det lätt gör att man blir för slapp och känner sig bekväm, och inte vill bära något annat, säger GLAMOURs modeassistent Billie Josepsson.

Tror du att trenden kommer att slå igenom i massorna?
– Nja, jag tror att det är ganska svårt att styla till så det blir snyggt, och att många bara tycker att det känns konstigt att det ska vara “fint” med mjukisbyxor, de har en “sunk-stämpel”. Men den lite tightare varianten tror jag kan slå stort!

Hur matchar man dem bäst?
– Med en tight överdel, gärna lite finare – typ en spetstopp eller en blus. Ett par svinhöga klackar och en liten baseball-jacka. Mjau!

Vad ska man akta sig för?
– Påsiga mjukisbyxor matchat med oversizade överdelar.

bild lånad från Glamour




♥Kommentera här
Postat av: Emma

Diiisss :)

2009-12-26 @ 18:33:01

♥ Kommentera inlägget här:

♥ Ditt fina namn? :)
♥ Kom ihåg mig?

♥ Din mail adress: (publiceras ej)

♥ Blogg/Hemsida:

♥ Kommentera mera!

Trackback
RSS 2.0